23. Koszty dostawy jak również koszty dodatkowe wskazywane są każdorazowo podczas składania zamówienia. W przypadku przesyłek wielkogabarytowych, zamówione Towary są dostarczane przez dostawcę pod wskazany adres, ale bez wniesienia do budynku.
24. Powtórne wysłanie przesyłki w przypadku nieodebrania pierwszego nadania wiąże się z dodatkowymi kosztami, które trzeba zrealizować po uprzednim skontaktowaniu się i ustaleniu ich wysokości z Obsługą Sklepu.
25. Jeśli w ciągu 30 dni Użytkownik mimo wezwań ze strony Obsługi Sklepu nie wniesie opłaty za powtórną przesyłkę, to nastąpi zwrot środków wpłaconych przez Użytkowania, pomniejszony o koszt pierwotnej przesyłki. Zwrot płatności Sklep realizuje przy wykorzystaniu takich samych sposobów, jakie zostały użyte podczas Zamawiania.
26. Towary oraz Usługi objęte Akcją promocyjną mogą być ograniczone ilościowo i mają charakter okresowej propozycji. Realizacja zamówień objętych Akcją promocyjną następuje wg kolejności wpływania zamówień oraz księgowania płatności – istotna jest zarówno data złożenia zamówienia, jak i zaksięgowania środków.
27. Obsługa Sklepu może realizować prace modernizacyjne Sklepu i wówczas korzystanie z niektórych lub wszystkich funkcjonalności może być niemożliwe.
IV. Usługi świadczone przez Sklep
1. Sklep umożliwia za pośrednictwem strony internetowej ciągłe korzystanie (24/7) z bezpłatnych Usług takich jak:
a. przeglądanie ofert i informacji;
b. utrzymanie Konta;
c. korzystanie z formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia;
d. korzystanie z formularza umożliwiającego kontakt z Obsługą Sklepu.
2. Sklep może organizować konkursy, promocje i wyprzedaże oraz może udostępniać kody rabatowe, gratisy oraz ofert specjalne. Warunki jak i zasady realizowania powyższych Akcji marketingowych za każdym razem będą podane na stronie internetowej Sklepu.
3. Towary zakupione w ramach Akcji marketingowych mogą nie podlegać reklamacji ani zwrotowi, a promocje, gratisy i ofert specjalne na ogół nie łączą się, chyba że w szczegółowych wytycznych określono inaczej.
4. Możliwe jest sumowanie się rabatów – szczegóły dotyczące warunków i zasad łączenia się rabatów, będą precyzyjnie określane w stosownych informacjach ukazujących się na stronie Sklepu.
V. Bezpieczeństwo
1. Aby zapewnić bezpieczeństwo funkcjonowania Sklepu, Obsługa Sklepu podejmuje stosowne działania techniczno-organizacyjne, a każdy Użytkownik we własnym zakresie, jest zobowiązany strzec swoich danych dostępowych do Konta, jak i do bankowości elektronicznej oraz jest obowiązany stosować się do wymogów bezpieczeństwa, określanych przez wystawcę Elektronicznych instrumentów płatniczych.
2. Jeśli Obsługa Sklepu stwierdzi naruszenie przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu, to wezwie go do zaprzestania niedozwolonego działania. Jeśli wezwanie okaże się bezskuteczne i w wyznaczonym terminie nie zostanie zakończone, to Sklep może rozwiązać umowę o świadczenie Usług ze skutkiem natychmiastowym.
VI. Odstąpienie od umowy
1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r. poz. 287), Użytkownik będący konsumentem oraz Użytkownik będący osobą fizyczną zawierającą umowę związaną z działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona charakteru profesjonalnego i zawodowego, ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14. dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni, odpowiednio:
a. w przypadku umowy sprzedaży towarów – od dnia, w którym Użytkownik wszedł w posiadanie towaru, albo w którym osoba trzecia inna niż firma kurierska i wskazana przez Użytkownika weszła w posiadanie towaru;
b. w przypadku umowy sprzedaży towarów, obejmującej wiele towarów, które dostarczane są osobno – od dnia, w którym Użytkownik wszedł w posiadanie ostatniego z Towarów, albo w którym osoba trzecia inna niż firma kurierska i wskazana przez Użytkownika weszła w posiadanie ostatniego z tych Towarów;
c. w przypadku umowy o świadczenie usług – od dnia zawarcia tejże umowy.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Użytkownik musi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy poinformować Sklep o swojej decyzji poprzez przesłanie jednoznacznego oświadczenia. Właściwą formą odstąpienia od umowy, jest przesłanie skanu oświadczenia o odstąpieniu pocztą elektroniczną na adres mailowy: info@bonitalia.pl – wzór: Załącznik nr 1.
3. Po otrzymaniu od Kupującego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Obsługa Sklepu przesyła Użytkownikowi wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zawierającą szczegóły dotyczące zwrotu.
4. Jeśli kompletnie uzupełnione oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z zachowaniem terminu zostanie przesłane na właściwy e-mail, to Sklep zwraca poniesione przez Użytkownika koszty, z wyjątkiem sytuacji, jeśli Użytkownik wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy, zwykle oferowany przez Sklep, wówczas kwota zwrotu, to kwota za towar, powiększona o różnicę między najtańszym oferowanym przez Sklep sposobem dostarczenia zamówionego Towaru, a wybranym przez Użytkownika.
5. Zwrot płatności Sklep realizuje przy wykorzystaniu takich samych sposobów, jakie zostały użyte podczas zamawiania, chyba że Użytkownik wypełniając formularz odstąpienia od umowy, wskaże inny sposób spośród dostępnych i realizowanych przez Sklep z wyłączeniem przypadków wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną:
a. kartą płatniczą, wówczas Sklep dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Użytkownika;
b. przez system PayPal, zwrot ten realizowany jest tylko przez ten system, zgodnie z procedurami i terminami ustalonymi przez tego usługodawcę.
6. Użytkownik w przypadku odstąpienia od umowy, zobowiązany jest odesłać towar na właściwy adres niezwłocznie, w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od dnia, w którym Użytkownik poinformował Sklep o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący nada przesyłkę przed upływem terminu 14 dni od dnia przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
7. Sklep wstrzyma wykonanie zwrotu środków, o którym mowa powyżej do momentu otrzymania zwracanego towaru od Użytkownika.
8. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, wynikające z korzystania z niej w sposób nieprawidłowy, inny niż było to konieczne do stwierdzenia prawidłowości funkcjonowania, cech Towaru i przeznaczenia.
9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, nie przysługuje Użytkownikowi będącemu konsumentem oraz Użytkownikowi będącemu osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego w odniesieniu do umów:
a. o świadczenie Usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni Usługę za jego wyraźną zgodą, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według jego specyfikacji lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
e. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
h. w której Klient wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne Usługi niż te, których wykonania Klient żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje jedynie w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
i. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k. zawartej w drodze aukcji publicznej;
l. o świadczenie Usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia Usługi;
ł. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za jego wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
10. W przypadku odstąpienia od umowy, uważa się ją za niezawartą, a jeśli Użytkownik złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sklep przystąpił do jej realizacji, zamówienie uważane będzie za niewiążące.
VII. Odpowiedzialność za wady Towarów
1. W przypadku wystąpienia wady Towaru, Użytkownik może złożyć reklamację na podstawie uregulowanej w Kodeksie Cywilnym rękojmi lub gwarancji, jeśli została udzielona.
2. Korzystając z rękojmi, Użytkownik zgodnie z zasadami określonymi w Kodeksie Cywilnym oraz w terminach tamże zawartych może:
a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;
b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy – przy występowaniu wady mającej charakter istotny;
c. zażądać wymiany rzeczy na pozbawioną wad;
d. żądać usunięcia wady.
3. Reklamację należy wnosić na adres korespondencyjny lub elektroniczny – Pkt I. ppkt 4, wg wzoru – Załącznik nr 2.
4. W momencie zgłoszenia reklamacji Użytkownik, może zostać poproszony o:
a. uzupełnienie dokumentacji poprzez przesłanie zdjęć
b. przesłanie reklamowanego towaru do Sklepu wraz dowodem zakupu, który powinien być właściwie zapakowany, w sposób zapewniający odpowiednią ochronę podczas transportu.
5. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie do 14. dni.
6. Odpowiedzialność Sklepu z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy zostaje wyłączona w sytuacji bezspornie stwierdzonego niewłaściwego użytkowania towaru lub w sytuacji powstania szkody wskutek umyślnego działania Użytkownika.
7. W przypadku, gdyby reklamacja nie przyniosła oczekiwanego przez Klienta rezultatu, Klient może skorzystać m.in. z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zgodnie z przepisami UE (rozporządzenie nr 524/2013), istnieje możliwość rozwiązywania konfliktów drogą elektroniczną za pomocą platformy ODR.
VIII. Ochrona danych osobowych
1. Dane osobowe, to zbiór informacji o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej; nazwisko i imię, identyfikator internetowy (ID), unikalny numer urządzenia oraz IP, dane o lokalizacji oraz e-mail i numer telefonu.
2. Dane osobowe zostały pozyskane w wyniku wypełnienia i przesłania formularza znajdującego się pod adresami: https://bonitalia.pl, albo na wskutek wysłania sms, maila, albo na wskutek zgłoszenia telefonicznego lub po podpisaniu umowy/zlecenia/zamówienia, które wynika z oferty proponowanej przez Sklep.
3. Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane dane osobowe, jest: AlfaMedial, Osiedle Bohaterów Września 79A/16, 31-621 Kraków, NIP: 6771425568- https://alfamedial.com/kontakt.
4. Dane osobowe, o których mowa powyżej mogą być przekazane podmiotom współpracującym, tylko w zakresie niezbędnym do realizacji złożonego zamówienia. Dane przekazane podmiotom współpracującym lub realizującym usługę będą właściwie zabezpieczone i chronione, ponieważ wynika to z ustaleń poczynionych pomiędzy AlfaMedial a podmiotem realizującym dane przedsięwzięcie lub usługę. Szczegóły dotyczące bezpieczeństwa przetwarzania i przechowywania danych przez podmioty współpracujące z AlfaMedial można uzyskać pod e-mailem: biuro@alfamedial.com.
5. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest: umowy sprzedaży/zlecenia/zamówienia lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży/zlecenia/zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
6. Przekazanie danych osobowych, o których mowa powyżej, jest jednoznaczne z wyraźnym życzeniem realizacji przedsięwzięcia, które jest niezbędne do rzetelnego wykonania zakresu umowy sprzedaży/zlecenia/zamówienia, w tym w szczególności do:
a. umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną;
b. obsługi zgłoszeń i zleceń, które są kierowane do Sklepu w sposób, o którym mowa powyżej;
c. kontaktowania się w celach związanych ze świadczeniem usług z zakresu zleconych działań.
7. Wszystkie prawa wynikające z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu do swoich danych, sprostowania oraz usunięcia danych (zgodnie z zapisami umowy/zlecenia/usługi), ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, są dostępne i możliwe do zrealizowania po przesłaniu zgłoszenia za pomocą formularza.
8. Dane przetwarzane będą w czasie określonym w umowie/zleceniu i przetwarzanie to będzie trwało w możliwie najkrótszym czasie. Dane mogą również być przetwarzane dłużej niż zakłada umowa/zlecenie/usługa, mimo sprzeciwu, jeśli będzie to uzasadnione, np. brakiem rozliczenia nadpłaty. Wówczas przetwarzanie danych może trwać dłużej. Dodatkowo, przepisy prawa wymagają przetwarzania danych dla celów podatkowych i rachunkowych, np. w celu wystawienia faktury.
IX. Postanowienia końcowe
1. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień wynikających z przepisów prawa.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
3. Treść Regulaminu może ulec zmianie.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania.
Załączniki:
Załącznik nr 1 – Formularz odstąpienia od umowy – pobierz
Załącznik nr 2 – Formularz reklamacyjny – pobierz
Załącznik nr 3 – Druk wpłaty – pobierz